INFORMACJE

PRZEDMIOTY

Wycieczka do Wrocławia

W dniach 24 – 25 kwietnia my - uczniowie klas II ad i II b odwiedziliśmy Wrocław. Trzydniowa wycieczka obfitowała w atrakcje turystyczne - począwszy do architektonicznych perełek przez drogocenne zbiory muzealne, aż po nowoczesne, interaktywne centrum nauki. Naszą wrocławską przygodę rozpoczęliśmy od spaceru z przewodnikiem. Zwiedziliśmy Ostrów Tumski. Tutaj przenieśliśmy się w czasie o 1000 lat, by poznać początki miasta – od krzywej wieży, bramy Kluskowej, romańskiego kościółka św. Idziego, po Archikatedrę św. Jana Chrzciciela. Wśród licznych zabytków na każdym kroku spotykaliśmy krasnale, które są pełnoprawnymi mieszkańcami miasta.

Przez Wyspę Piasek dotarliśmy do Zakładu Narodowego im. Ossolińskich. W uroczym ogrodzie Ossolineum rozmawialiśmy o niezwykłych zbiorach, m.in. rękopisach „Pana Tadeusza”, „Chłopów”, „Beniowskiego”. Podziwiając barokowe gmachy Kościoła Najświętszego Imienia Jezus oraz Uniwersytetu Wrocławskiego, dotarliśmy do centrum Wrocławia, gdzie zachwycił nas Ratusz- jeden z najpiękniejszych w Europie, będący perłą wrocławskich zabytków. Zabytkiem architektury XX wieku, który zrobił na nas duże wrażenie, jest Hala Stulecia, uznana za obiekt światowego dziedzictwa UNESCO. .

Kolejną atrakcję stanowiła wizyta w Hydropolis – Centrum Edukacji Ekologicznej. To miejsce, w którym różnorodne technologie multimedialne, interaktywne instalacje, wierne repliki i modele oraz bogate w informacje ekrany dotykowe służą jednemu celowi - ukazaniu wody z różnych, fascynujących perspektyw. .

Zupełnie innych wrażeń dostarczyły nam wizyty w kilku oddziałach Muzeum Narodowego we Wrocławiu, począwszy od Panoramy Racławickiej, przez wystawy sztuki śląskiej i malarstwa polskiego XVII – XIX wieku, po Pawilon Czterech Kopuł i kolekcję sztuki polskiej II połowy XX i XXI wieku. .

Nie mogliśmy sobie odmówić również wizyty we wrocławskim Ogrodzie Zoologicznym. Największe wrażenie wywarła na nas wizyta w Afrykarium. Główna myśl przewodnia tego miejsca to prezentacja różnorodnych ekosystemów związanych ze środowiskiem wodnym Czarnego Kontynentu, pod ogólnym hasłem „życiodajne wody Afryki”.

Niewątpliwie Wrocław ma wiele do zaoferowania turystom. Nam udało się skorzystać tylko z części atrakcji, a i tak wróciliśmy zachwyceni. Polecamy serdecznie Wrocław – miasto warte poznania.