INFORMACJE

PRZEDMIOTY

Klasy Iad i Ib zwiedziły Kraków i okolice

W dniach 12-15.06.2018 r. klasy 1ad oraz 1b miło spędziły czas w Krakowie i okolicach. Mimo prawie dziewięciogodzinnej podróży, niestrudzeni (w większości) wzięliśmy udział w warsztatach w Muzeum Galicja, podczas których z przejęciem słuchaliśmy o warunkach życia w niemieckich obozach zagłady.
Później chodziliśmy ulicami dawnej stolicy Polski, m.in. odwiedziliśmy dzielnicę Kazimierz, gdzie z pomocą przewodnika poznaliśmy szczegóły życia współczesnych Żydów. Po zakwaterowaniu w hostelu „Folklor” udaliśmy się na wieczorny spacer po Rynku Starego Miasta. Następnego dnia wyruszyliśmy na zwiedzanie Ojcowskiego Parku Narodowego. Zachwyceni monumentalnymi formami skalnymi oraz zamkiem na Pieskowej Skale, wróciliśmy do Krakowa, gdzie ponownie znaleźliśmy chwilę wytchnienia wśród alejek Starego Miasta. Nazajutrz przemierzaliśmy ulice miasta, zdobywając (z pomocą pani przewodnik) wiedzę na temat Sukiennic, Zamku Królewskiego, zabytkowych kościołów i innych wartych uwagi pomników historii. Wieczorem, odpocząwszy, wyruszyliśmy do Wieliczki, gdzie zaznajamialiśmy się z historią i ciekawostkami na temat tamtejszej kopalni soli. Ostatniego dnia wycieczki, wykwaterowawszy się z hostelu, pojechaliśmy do Zatoru na kilkugodzinną zabawę w parku rozrywki „Energylandia”. Dla wielu z nas był to najlepszy punkt wycieczki. Podekscytowani wrażeniami z kolejek i karuzel, wspominając podróż i już planując kolejną, udaliśmy się w drogę powrotną do Trzcianki, gdzie dotarliśmy około północy. Wszyscy wycieczkowicze byli zadowoleni z możliwości aktywnego wypoczynku od szkoły i nauki, więc to chyba oczywiste, że nie możemy się doczekać kolejnej eskapady. Nad bezpieczeństwem rozbrykanej gromady pierwszoklasistów czuwali opiekunowie: p. Agnieszka Krzywonos, p. Agnieszka Jurczyńska i p. Zbigniew Maćkowiak.