Zakończyliśmy realizację projektu „Wiedza kluczem do sukcesu”
Projekt „Wiedza kluczem do sukcesu” współfinansowany był ze środków Unii Europejskiej, z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013, Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.1 Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty, Poddziałanie 9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych.Projekt realizowany był w dwóch edycjach, w roku szkolny 2011/2012 oraz w roku szkolny 2012/2013, w Liceum Ogólnokształcącym w Czarnkowie, Liceum Ogólnokształcącym w Trzciance i Liceum Ogólnokształcącym w Krzyżu Wielkopolskim. W projekcie uczestniczyło 742 uczniów. Cel główny projektu zakładał wdrożenie programu rozwojowego w zakresie podniesienia i rozszerzenia poziomu kompetencji kluczowych oraz wzrostu świadomości w zakresie wyboru dalszej ścieżki edukacyjnej i przyszłej kariery zawodowej w trzech liceach ogólnokształcących powiatu czarnkowsko - trzcianeckiego do końca VI.2013. W szkołach prowadzone były zajęcia efektywnego uczenia się, indywidualne doradztwo psychologiczno – edukacyjno – zawodowe, a także zajęcia wyrównawcze i rozwojowe w zakresie matematyki, fizyki i chemii oraz zajęcia rozwojowe w zakresie chemii fizycznej, które prowadzili wykładowcy Politechniki Poznańskiej. Uczniowie pracowali w niewielkich zespołach, dzięki czemu osoba prowadząca zajęcia mogła indywidualne podejście do każdej uczestnika i wyjaśnić wszystkie problemy. Ponadto w ramach realizacji projektu zakupione zostały różne pomoce dydaktyczne umożliwiające przeprowadzenie doświadczeń fizycznych, odczynniki chemiczne, edukacyjne programy multimedialne oraz radiometry. Dzięki zakupionym pomocom możliwe stało się samodzielne prowadzenie przez ucznia doświadczeń z fizyki, chemii lub zmierzenie promieniowania jonizującego różnych przedmiotów. W ankietach ewaluacyjnych młodzież wskazywała, że podobała im się możliwości pracy w małych grupach oraz zakres przekazywanej wiedzy, a także otwartość osób prowadzących zajęcia.